pi徠ek, 04 grudnia 2009

W mediach istniej jako ciemne si造 drzemi帷e w spo貫cze雟twie, wyczekuj帷y w ciszyi w razie potrzeby wyskakuj帷y na ulic polskich miast. Wilki, kt鏎e 篡j poza spo貫cze雟twem i nie uznaj og鏊nego porz康ku 鈍iata. K豉mliwa propaganda wrog闚 narodu os康za ich i bez nale積ego szacunku bezczelnie stawia pod 軼ian najgorszych ludzkich cech.Najpierw atakowa豉Sanacja feldmarsza趾a Pi連udzkiego, potem okupanciniemieccy i komunistyczni, a na koniecrodzima elita pseudopolska. Powinni鄉y zawsze dostrzega rzeczytakie jakimi naprawde s, nie czerpa z cudzych medialnych pogl康闚 i nie i嗆 za t瘼 wi瘯szo軼i stada.

Dzi dzi瘯ideterminacji i pasji ludzi d捫帷ych do prawdy oraz nadal wolnemu internetowimo瞠my sami wyrobi sobie zdanie o ludziach wychodz帷ych na ulic w imi naszej wolno軼i i sprawiedliwo軼i. W moich oczach narodowcy polscy to bohaterowie wyci庵ni璚i z p皻li czasu, walcz帷y o te same niezmienne warto軼i na zawsze. Synowie i C鏎ki polskiej chwa造, historii, aspiracji, na wierni w豉snej to窺amo軼i. Kto kto wszed w szeregi narodowc闚 przed latami zostaje narodowcem do ko鎍a swych dni, wiedza i potrzeba poszukiwania prawdy pozostaj z cz這wiekiem w jego dalszej w璠r闚ce.

Olesi雟ki Kamil

Wiele jest organizacji narodowych w Polsce, wydaje mi si, 瞠 jest to atut ca貫go frontu narodowego. Pojedyncze mniejsze organizacje trudniej zmanipulowa i zlikwidowa, a w sytuacji zagro瞠nia wsp鏊na idea 陰czy ca陰 wsp鏊not w jej pe軟ej r騜norodno軼i. Nie jestem przeciwnikiem jednej silnej organizacji, jednak wydaje mi si, 瞠 przed jej powo豉niem nale篡 rozwin望 lokalne obozy narodowe. Polskie organizacje narodowe maj wielkie historyczne korzenie si璕aj帷e czas闚 zabor闚, dzisiaj wyr騜nie moim zdaniem trzy najaktywniejsze stowarzyszeniawalcz帷e o to窺amo嗆 cz這wieka w mediach i na ulicach.

Olesi雟ki Kamil

M這dzie Wszechpolska, Ob霩 Narodowo Radykalny, Narodowe Odrodzenie Polski to wsp鏊na strefa narodowej prawdy otoczonej bagnem p豉tnego k豉mstwa. Istniej i dzia豉j nie dla pieni璠zy lecz dla idei wolno軼i i prawdy wsp鏊noty. O historii ka盥ego z wymienionych ugrupowa napisano wiele ksi捫ek i trudno stre軼i j w jednej notce. Ca陰 prawde pozna jedynie ten kto naprawde b璠zie zainteresowany. Bez wzgl璠u na nazw ludzie nale膨cy do polskich organizacji narodowych nigdy nie przystan na ok豉mywianie spo貫cze雟twa, obce wp造wy i ingerencje w natur cz這wieka. Dzisiaj powinnismy wiedzie, 瞠 ludzie Ci dzia豉j dla naszego dobra, ich rozw鎩 to wi瘯szy dost瘼 narodu do prawdy, wolno軼i idobrobytu.

Olesi雟ki Kamil

Je郵i oni przestan g這郾o krzycze, kt騜 z nas si tego podejmie?

鈔oda, 02 grudnia 2009

安iadomo嗆 Polak闚 dotycz帷a sytuacji na 鈍iecie i historiidalej jest bardzo niska, lubimy si che逍i, 瞠 i tak jeste鄉y bardziej zorientowani ni przyk豉dowy amerykanin czy francuz. Niestety to jednak jest tak, 瞠 ten przyk豉dowy Amerykanin, Francuz a jeszcze w dodatku Rosjanin, 砰d i Niemiec dowolnie manipuluj naszymi postawami i wiedz.

Du穎 mo積a pisa o zachodnich w豉軼icielach polskich stacji radiowych, telewizyjnych i prasy, wielestron i czasu zaj窸o by jedynie cz御tkowe wyja郾ienie niewolnictwa medialnego nadodu polskiego. Historia jest wa積a bo uczy stosunk闚 ludzkich i w豉軼iwego post瘼owania, nadaje 篡ciu cz這wieka barwy to窺amo軼i. Ci庵貫 fa連zowanie historii oduczy這 i zniech璚i這 ludzi do jej nauki, wcze郾iej Komuna oduczy豉 nas mysle, dzi w ramach demokracji robi to nasi wieczni wrogowie. Ultraeuropejski ateizm w postaci Unii Europejskiej wyklucza pami耩 ludzk, niepotrzebni b璠 ludzie my郵帷y, potrzebni b璠 niewolnicy.

Olesi雟ki Kamil

Tak jak przed latami garstka szale鎍闚 od czasu do czasu przywraca豉 nam wolno嗆, tak i dzi stan oni do walki o Boga, cz這wieka i Nar鏚. Tak d逝go jak istnie b璠zie niezale積y internet, tak d逝go czyta b璠ziemy prawd. Powinni鄉y si broni przed ingerencj obcych r彗 w nasze my郵i, ogl康aj帷 i s逝chaj帷 wszystkich wiadomo軼i docieraj帷ych z zewn徠rz, zawsze pami皻aj帷, 瞠 nigdy niewiadomo kto stoi po drugiej stronie ekranu i jakie ma zamiary.

Walka z systemem to walka z lud幟i uzale積ionymi od pieni璠zy i pychy, zacz窸a si ona w internecie, a kiedy mam nadzieje sko鎍zy si na ruinach parlament闚 i stacji telewizyjnych.

pi徠ek, 27 listopada 2009

Gdy spojrzymy na map 鈍iata spotrze瞠my kr庵貫 i kanciaste zarysy kontynent闚, w centrum le瞠 b璠zie afryka - kolebka cz這wiecze雟twa, z kt鏎ej je郵i wierzy naukowcom pono ka盥y z nas si wywodzi. Afryka 陰czy si bezpo鈔ednio z Azj to tam nast瘼nie dotar cz這wiek w poszukiwaniu przestrzeni, z Azji pot篹nego obiektu geograficznego ju krok do Europy. Nasz kontynent wygl康a jak p馧wysep wielkiego azjatyckiego molocha, jest jego naturalnym przed逝瞠niem, w豉軼iwie to gdyby nie historia to mo積aby m闚i o Eurazji. Ma豉 Europa zawieszona na ko鎍u Azji sta豉 si doczesnym domem wielu azjatyckich narod闚 w tym German闚 i S這wian, oczywi軼ie je郵i mo積a przyj望, 瞠 taki podzia zaraz przed wej軼iem do Europy istnia. Podzia pa雟twowy Europy pokroi nasz ma造 kontynent na szereg kawa趾闚 -ojczyzn, podobne zr騜nicowanie nie wyst瘼uje nigdzie indziej na swiecie.

Wiele narod闚 zamieszkuj帷ych dzisiejszy kontynent europejski dotar這 tam z ostatni fal migracji ludno軼i z Azji. Indoeuropejczycys這wia雟ko-ba速yjscy zmieszali si z 闚czesn ludno軼i kontynentu teorz帷 niepowta瘸ln mozaik kulturow. Wyszli鄉y wszyscy z Afryki, za這zyli鄉yzwi您ki w Azji a w Europie pa雟twa ;). Ciekawa jest historia,gdy spoj篡 si na ni z innej strony. Dzina kontynencie istnieje swoisty podzia na wschodni i zachodni cz窷, obie cz窷ci zamieszkuj ludy przyby貫 z Azji, cz窷 wschodnia zamieszkana g堯wnie przez S這wian charakteryzuje si szczeg鏊nym bogactwem i pewn 鈍ie穎軼i. To w豉郾ie w tej cz窷ci znajdziemy ludzi, idee, warto軼i, obyczaje, kt鏎ych pr騜no szuka gdzie kolwiek indziej na kontynencie. 字odkowo-wchodnia Europa nie utraci豉 jeszcze cz這wiecze雟twa i tradycji przodk闚, by mo瞠 dlatego, 瞠 ludy osiad貫 w tym miejscu przyby造 tu tak p騧no. Region ten jest obecnie systematycznie wch豉niany przez europejskie superpa雟two, jest to zagro瞠nie dla to窺amo軼i spo貫cze雟tw i cz這wiecze雟twa zachowanego w tym miejscu.

Europa 字odkowo-Wschodnia to region sp鎩ny dziejowo dla wszystkich narod闚, wsp鏊nie doswiadczony przez wojny, mordercze imperia, zbrodnicze idee i niesprawiedliwo軼i. Historia narod闚 pisze ich to窺amo嗆, tak si akurat sk豉da, 瞠 w tej cz窷ci Europy jest ona bardzo do siebie podobna we wszystkich j瞛ykach tej wielkiej rodziny.

Olesi雟ki Kamil

Przysz這嗆 regionu widzie chcia豚ym w oporze wobec Unii Europejskiej(Zwi您ku Europejskich Republik Radzieckich) jak i w豉軼iwego spadkobiercy ZSRR czyli Rosji, powa積ym zagro瞠niem jest r闚nie fundamentalizm islamski zalewaj帷y powoli 鈍iat europejski, USA ma juz mniejsze znaczenie i spodziewa si mo瞠my znacznego os豉bienia wp造wu by貫go mocarstwa. Widze w Europie narod闚 "ostatniej w璠r闚ki l鏚闚" wielk skarbnic warto軼i ludzkich i dobrych mocy drzemi帷ych w cz這wieku, z tej studni czerpa mo瞠 ka盥y kto zatraci swoje w豉sne korzenie

Olesi雟ki Kamil

G堯wn ludno軼i zamieszkuj帷 interesuj帷y nas obszar stanowi S這wianie, dominuj we wszystkich krajachpolitycznie, ilo軼iowo i genetycznie, to g堯wna si豉 nap璠owa Europy 字odkowo - Wschodniej. S znacz帷parti puli genetycznej takich pozornie nies這wia雟kich narod闚 jak : W璕ry, Mo責awia, Rumunia czy Grecja.

Olesi雟ki Kamil

poniedzia貫k, 16 listopada 2009

Lepa sela lepo gore- Pi瘯na wie pi瘯nie p這nie, czyli tytu serbskiego filmu z 1996 roku a jednocze郾ie zdanie wypowiedziane przez jednego z bohater闚 opowie軼i. Niesamowity wstrz御aj帷y i jeden z najlepiej oddaj帷ych ducha wojny film kiedykolwiek wyprodukowany. Nie ma gatunku okre郵aj帷ego to dzie這- dramat- horror wojenny? Naszym oczom ukazuje si historia wewn皻rzna w Bo郾i w trzech etapach- Titowskiego komunizmu, Bo郾i po 鄉ierci Tity i Bo郾i w czasie wojny domowej.

Film zaczyna si od czarno-bia貫j sekwencji przypominaj帷ej kroniki filmowe, relacjonuj帷ej oddanie do u篡tku jednego z tuneli w Bo郾i, kt鏎a ko鎍zy sikrwawym incydentemzranienieniasi zaproszonego go軼ia, przecinaj帷ego wst璕, jest to swoisty z這wrogi znak dla przysz這軼i Bo郾i. Zasadnicz tre嗆 filmu stanowi obrazy wojny, cz瘰to nasycone wyj徠kowym okrucie雟twem i szale雟twem. Opowie嗆 o dziecinnej przyja幡i Serba Milana i Muzu軛anina Halila, kt鏎a pod wp造wem wojny przeradza si w nienawi嗆 i o 鄉ieszno軼i czas闚 Tity zosta豉 w filmie zaprezentowana w bajkowo-koszmarny lecz mistrzowski spos鏏. Sceneri, w kt鏎ej rozgrywa si prawie p馧 filmu jest wspomniany wcze郾iej tunel, w kt鏎ym w czasie wojny zosta豉 uwi瞛iona i otoczona przez oddzia造 muzu軛a雟kie grupa serbskich 穎軟ierzy. Staje si to pretekstem do zaprezentowania zr騜nicowanych postaw ludzkich wywo豉nych przez wojn - od heroizmu i brawury poprzez objawy szale雟two do zwierz璚ego strachu.

Kamil Olesi雟ki

Film znacznie mniej znany poza Serbi ni wywo逝j帷y zachwyty krytyk闚 Underground Kusturicy, jednak w samej Serbii film Dragojevi潻 zyska znacznie wi瘯sz popularno嗆 i przez d逝gi okres by pokazywany przy pe軟ych salach kinowych.

Video Gogle- http://video.google.com/videoplay?docid=-290807264063612407#

do ogl康ania wymagany internet szybszy ni 512, j瞛yk serbski, t逝maczenie napisy angielski

鈔oda, 11 listopada 2009

Z przera瞠niem patrz na dzisiejsz sytuacj geopolityczn Polski, z czasem si璕am do wiek闚 przesz造ch i poznaje wydarzenia maj帷e wp造w na nasze dziedzictwo. W historii S這wian wiele z貫go si wydarzy這, dzieli造 nas interesy dziejowe, chciwo嗆, pycha, sztuczne podzia造 religijne i B鏬 jedynie wie co jeszcze. Serbowiei Chorwaci, kt鏎zy mieszkali niegdy na ziemiach polskich wyw璠rowali na po逝dnie gdzie ponad 1300 lat p騧niej s dla siebie nadal wrogimi narodami. Rumuni wyrzekli si swojego s這wia雟kiego dziedzictwa przyjmuj帷 sztuczne roma雟kie pochodzenie. My Polacy walczyli鄉y z Rusinami zamiast budowa przyja潯 i sojusze, krwawa historia dominuje w 鈍iadomo軼i obydwu narod闚 wyznaczaj帷 pewien wrogi i nieufnyspos鏏 my郵enia o braciach za granic.

Pycha i nieufno嗆, terytorializm, wrogie wp造wy antynarodowe, pieni康ze, chciwo嗆, brak prawdziwej wiary to niekt鏎e przywary spotykane we wszystkich spo貫cze雟twach Europy 字odkowo-Wschodniej. Rujnuj one fundamenty sprawiedliwo軼i wobec najbli窺zych braci i cz這wieka, rujnuj relacje pomi璠zy narodami i wsp馧obywatelami.

Kamil Olesi雟ki

Zauwa穎ne wady odnajdujemy nietylko pomi璠zy narodami lecz r闚nie w jego wn皻rzu. Ju od dawna Polacy nie szanuj si nawzajem, jest to tragiczna norma przyczyniaj帷a si z jednej strony do upadku to窺amo軼i narodowej i wiary, a z drugiej strony do wyzysku i upodlenia cz這wieka. Przyjeli鄉y najgorsze wzory spo貫cze雟tw zachodnich Indoeuropejczyk闚, wpu郵ili鄉y do pa雟twa obce kapita造 i wp造wy, dzia豉my w 鈍iecie s這wian przyjmuj帷 najgorszyporz康ek zachodni. Przyk豉dy powy窺zych tragedii zauwa膨my w naszych firmach, instytucjach, zwi您kach i wreszcie rz康ach. Powsta豉 czarna dziura w warto軼iach mi璠zyludzkich, specyficzny rak tocz帷y walk z cz這wiekiem w jego 篡ciu i stosunkach z innymi.

Dbaj帷 o w豉sny dobrobyt i powodzenie dba powinni鄉y r闚nie o naszych bli窺zych i dalszych braci na wi瘯sz chwa喚 Boga wsp鏊nego, prawos豉wnego, katolickiego, rzymskiego i bizantyjskiego. Nieistnieje obecnie 瘸dna forma w豉dzy i organizacji ludzkiej jednocz帷a cz這wieka w sprawiedliwych i dobrych normach. Niewiem co powinni鄉y uczyni aby zmieni nowy porz康ek 鈍iata, wiem jednak, 瞠 zdeterminowana ludzka wola zmieni potrafi wszystko. Mo瞠 nast徙i kiedy Wielka Naprawa, znajdzie si jednostka natchniona duchem wolno軼i i sprawiedliwo軼i, kt鏎a po陰czy ludzi w瞛貫m jedno軼i. Nieistnieje rzadna granica mog帷a powstrzyma przysz貫 wydarzenia, biada pod造m.

Tylko Jedno嗆 Ocali Ludzi

pi徠ek, 06 listopada 2009

Jugos豉wia od 1991 roku poch這ni皻a by豉 wojn, w jej wyniku wyja郾i si mia造 wp造wy Serbii, Chorwacji oraz istnienie muzu軛a雟kiego tworu politycznego. S這wianie zamieszkuj帷y tereny by貫j komunistycznej federacji wyznawali trzy religie, ponadto w wyniku powik豉 historycznych preferowali r騜ne orientacje geopolityczne. Wojna w Jugos豉wii wywo豉na przez mocarstwa zachodu spot璕owana przez antagonizmy wewn皻rzne sta豉 si jedn z najs造nniejszych, najkrwawszych ku幡i narod闚 i ludzkich charakter闚.

W豉軼iwie to nie wpis lecz graficzne zestawienie sytuacjii politycznej na terenie Jugos豉wii dla ludzi, kt鏎zy nielubi czyta a chcieliby wiedzie cokolwiek o wojnie. Trzeba wiedzie, 瞠 ka盥a nienawi嗆 ma swoj przyczyn, a zbrodnia powinna by ukarana. Nienawi嗆 Serb闚 do Chorwat闚 wynika豉 ju ze 鈔edniowiecznych zasz這軼i, jednak瞠 najwi瘯szy wp造w na wydarzenia z 1991 mia豉 II wojna swiatowa.

Po I wojnie鈍iatowej powsta Komitet Jugos這wia雟ki, w wyniku zabieg闚 w nim uczynionych powsta這 Pa雟two Serb闚 Chorwat闚 i S這we鎍闚 a nat瘼nie Kr鏊estwo ze stolic w Belgradzie. S這wianie Po逝dniowi zjednoczyli si w jeden silny organizm polityczny w celu ochrony swoich interes闚 narodowych. Pojawi豉 si w umys豉ch intelektualist闚narod闚 s這wia雟kichidea powstania Jugos豉wii. Za utworzeniem takiego pa雟twa by這 etniczne pokrewie雟two poszczeg鏊nychgrup i zagro瞠nie przez wsp鏊nych wrog闚 – Austryjak闚, Grek闚, W璕r闚 i W這ch闚, a tak瞠 s這wia雟kich Bu貪ar闚. We wsp鏊nym pa雟twie szybko da造 zna r霩nice kulturowe i religijnewynikaj帷e z izolacji narod闚 przez wieki historycznej burzy, Serbowie stwo篡li pa雟two centralistyczne krytykowane przez Chorwat闚. Prawos豉wni Serbowie nie mogli si osmiela narzuca w豉dzy rzymskokatolickim wsp馧s御iadom, nienawi嗆 ros豉 wraz z wp造wami nacjonalist闚 g堯wnie w Chorwacji.

shs

II Wojna 鈍iatowa da豉 w Jugos豉wii pocz徠ek najkrwawszym mordom jakie kiedykolwiek ogl康a豉 ta ziemia. S這weniwch這n窸a Austria, W璕ry zaj窸y Wojwodin, W這chy okroi造 Serbi, Dalmacj, zaj皻o Kosovo i Czarnog鏎, ponadto Bu貪aria otrzyma豉 Macedoni i cz窷 Serbii. Na ziemiach chorwackich pod wp造wem zaistnia貫j sytuacji w豉dz przejeli faszystowscy Ustasze, uznaj帷y si za ras lepsz Chorwaci wymordowali kilkaset tysi璚y Serb闚 i kilkadziesi徠 tysi璚y 砰d闚. Wraz z muzu軛anami tworzone zbrojne odzia造 specjalizujace si w ludobujstwach, tworzono obozy koncentracyjne 10 razy gorsze od niemieckich, zabijano dzieci i kobiety. Serbowie bronili si organizyj帷 partyzanckie odzia造 Czetnik闚, mapa poni瞠j przedstawia podzia terytorialny regionu by貫go Kr鏊estwa SHS. Terytorium Serbii okrojone do minimum, faszystowska Chorwacja z Bo郾i i Hercegowin w granicach.

w

http://www.youtube.com/watch?v=T-n9_Xo9wEM&feature=related- faszy軼i chorwaccy

Serbowie zwykli mawia o Chorwatach i S這we鎍ach " Oni ni si Slove oni su Germani", nosi niemiecki mundur to wstyd dla ka盥ego S這wianina. Pa雟two serbskie okrojone w granicach, wykonywa這 zalecenia okupanta w celu ochrony swojego bytu, jedyn oznak d捫enia do wolno軼i by豉 partyzancka czetnicka. Ustasze i Czetnicy walczyli z rosn帷 w si喚 partyzantk komunistyczn Josipa Broz Tito. Wkr鏒ce front wschodni przybli篡 si do granic na Dunaju i powsta豉 Komunistyczna Jugos豉wia, pogardliwie nazywana(II Yug).

Yugoslavia

砰cie w nowej socjalistycznej Jugos豉wii toczy這 si stosunkowo udanie, obywatele pomimo komunistycznej tre軼i pa雟twa posiadali wiele atrybut闚 mieszka鎍闚 s御iedniego zachodu, natomiast wszelka dzia豉lno嗆 polityczna a wi璚 r闚nie nacjonalistyczna by豉 bezwzgl璠nie t瘼iona. Titos豉wia rz康zona siln r瘯 do lat 80-tych by豉 wysp wolnej gospodarki i dobrobytu w morzu komunizmu. Po 鄉ierci Josopa Broz Tity nast徙i豉 recesja gospodarcza a nast瘼nie katastrofa polityczna. Zach鏚 chcia rozbi silne gospodarczo i politycznie pa雟two s這wia雟kie, dotowaneoraz wspierane z ka盥ej strony si造 nacjonalistyczne wybuch造 w 1991 roku. Pierwsze secesje og這si造 S這wenia i Chorwacja, na terenie tej ostatniej powsta豉 Republika Serbskiej Krainy zajmuj帷a 1/3 kraju z這穎na prawie wy陰cznie z Serb闚 chorwackich. W 1992 secesje og這si豉 Bo郾ia, a raczej muzu軛a雟ka mniejszo嗆 w Bo郾i, by to akt 鄉ieszny i pokraczny, muzu軛anie potomkowie poturczonej ludno軼i dawnego Kr鏊estwa Bo郾i wspierani przez zach鏚 mieli wbi si klinem w serbsk Bo郾i. W tym samym roku powsta豉 Republika Serbska istniej帷a do dzisiaj.

f

Serbowie zaj瘭i jedynie tereny zamieszkane przez swoj wi瘯szo嗆 etniczn, udane kampanie obronne pozwoli造 zabezpieczy interesy ludno軼i prawos豉wnej. Mapa ponizej ukazuje rozk豉d ludno軼i w by貫j republice socjalistycznej :

SERBOWIE- NIEBIESKI, MUZUΚANIE- ZIELONY,CHORWACI- POMARA哸ZOWY, MACEDO哸ZYCY - R荅OWY,ALBANCZYCY- BR╴OWY, SΜWENCY - JASNOBR╴OWY

V

Zach鏚, kt鏎y nie przewidzia powodzenia kampanii serbskich i sukcesu dowodzenia, postanowi zatem wymierzy cios armii Republiki Serbskiej i Republiki Serpskiej Krainy. W tej pierwszej zaatakowano cele g堯wnie z powietrza, w Serbskiej Krainie zaatakowali Chorwaci wspomagani przez niemieckie czo貪i. W obliczu zmasowanego zbrodniczego ataku pad豉 Serbska Kraina ze stolic w Kninie, a si造 Serb闚 w Bo郾i znacznie ucierpia造. Podpisano Pakt pokojowy w Dayton w wyniku kt鏎ego okrojono terytoria serbskie w Bo郾i i w陰czono je w sk豉d Federacji Bo郾i i Hercegowiny.

velika serbia

Stan powy瞠j ukazuje sytuacj w roku 1995, Federacyjna Jugos豉wia przekszta販i豉 si w Serbi i Czarnog鏎. Nowy konflikt tli si w samym sercu Serbii, po ucieczce z Krainy i Bo郾i ludno嗆 prawos豉wna osiedla豉 si w Kosovie, kolebce serbkiego narodu zamieszkanego w wi瘯szo軼i przez Iliryjskich Alba鎍zyk闚. Dyskryminacja Alba鎍zyk闚 i osadnictwo serbskie doprowadzi這 do fali przemocy w regionie. Od 1998 roku odzia造 serbskie przeprowadza造 regularne dzia豉nia wojenne na terytorium Kosowa. Powsta豉 partyzantka alba雟ka (UCK) atakuj帷a przyby陰 ludno嗆 serbsk, w odwecie odzia造 wojska pacyfikowa造 podleg造obszar, zlikwidowano autonomi regionu. Zbrodnicze bombardowania niez豉ma造 potencja逝 armii serbskiej, pok鎩 nast徙i w wyniku kryzysu gospodarczego i osamotnienia pa雟twa. W wyniku powik豉 po Wojnie w Kosowie od Federacji odzieli豉 si Czarnog鏎a a nast瘼nie b璠帷educhowym sercemSerbii Kosowo.

df

Powsta豉 jednolicie narodowo Serbia, jednak ludno嗆 serbska w wielkiej ilo軼i pozostawa豉 poza granicaminiepodleg貫go pa雟twa: w Kosowie, Chorwacji, Muzu軛a雟kiej cz窷ci Bo郾i i Czarnog鏎ze. Sytuacja ta jest przykra dla strony serbskiej i moze stasi przyczyn przysz貫go konfliktu. Jugos豉wi podzielono na mniejsze kawa趾i, tak aby Unia Europejska mog豉 豉twiej wch這n望 i kontrolowama貫 republiki. Nasi s這wia雟cy bracia na po逝dniu pope軟ili wobec siebie wiele grzech闚, mam nadzieje 瞠 nie b璠 musieli za to zap豉ci utrat to窺amo軼i lub kolejn wojn.

sobota, 31 pa寮ziernika 2009

mapa s這wianie

Mapa powy瞠j zaczerpnieta zosta豉 z atlasu historycznego z wydawnictwa Demart, przedstawia ona sytuacj potylczn w Europie od VII do IX wieku. Cz窷ciowo poprawiona przedstawia zasi璕 wyst瘼owania s這wian kolorem cielistym, w celu por闚nania nanios貫m r璚znie wsp馧czesne kontury polski kolorem granatowym.

S這wianie dzi瘭 si na trzy grupy: s這wian zachodnich, s這wian wschodnich, s這wian po逝dniowych, poza tymi grupami nale篡 wpisa w interesuj帷y nas obszar s這wian po豉bskich, dackich i pano雟kich uwa瘸nych za ju nieistniej帷e. Nie istnieje jednak 瘸den nar鏚 w Europie wschodniej i srodkowej, kt鏎y nieska豉d豚y si z widocznej s這wia雟kiej puli genetycznej.

Niemcy poch這neli we wczesnym 鈔edniowieczu S這wian Po豉bskich, Serb闚 i ㄆ篡czan, by豉 to jednak inwazja pozorna gdy stali si oni cz窷ci dzisiejszej populacji pa雟twa niemieckiego, nie zostali usuni璚i, stali wsp馧obywatelami cesarstwa, kr鏊estwa i republiki federalnej. Najsilniejsz oznak obecno軼i s這wia雟kiej w Niemczech s Serbowie, posiadaj w豉sne szko造, nazewnictwo urz璠owe i przedstawicieli. Matka najsy軟niejszego kanclerza Niemiec Otto von Bismarka by豉 Serbk, jeszcze w XIX wieku wielu S這wian zamieszkuj帷ych tereny Serbo-ㄆ篡c nie potrawi這 porozumiewa si w j瞛yku niemieckim. Nazwy takie jak Chocieb鏎z, Branib鏎z, Drezno, Kopanica to dzisiejsze Cottbus, Brandenburg, Dresden i Berlin. Osobi軼ie wydaje mi si, 瞠 liczny dzi nar鏚 niemiecki zawiera potencja kilkudziesi璚iu milion闚 s這wian wch這ni皻ych i zasymilowanych. No i taki to figiel troch bo dzsiaj najliczniejsze pa雟twa w Unii Europejskiej maj najwi璚ej do powiedzenia. S這wianie Niemieccy nale膨 do zachodnios這wia雟kiej grupy j瞛ykowej spokrewnionej z j瞛ykiem polskim. Zawsze pami皻ajmy o s這wianach na zachodzie od Odry.

Plemiona S這wia雟kie bardzo silnie spokrewnione s z Ba速yjskimi, czyli υtyszami i Litwinami, niekt鏎zy autorzy m闚ili nawet o pradawnej ba速o- s這wia雟kiej wsp鏊nocie. Ponadto w wielu z tych kraj闚 mieszkaj du瞠 skupiska czystych s這wian jak Polacy, Bia這rusini czy Rosjanie. Wypada jeszcze wspomnie o Ungrofi雟kiej Estonii, lud spokrewniony z Finami, W璕rami i ludami ungrofi雟kimi zamieszkuj帷ymi Federacj Rosyjsk. Esto鎍zycy posiadaj du膨 mniejszo軼 rosyjsk, ponadto wp造wali na populacj ba速闚, sami uwa瘸j si za skandynaw闚 i mo瞠 jest w tym racja, ja jednak widze ich bli瞠j s這wia雟ko- ba速yjsko- ungrofi雟kiej to窺amo軼i. Sam sk豉d genetyczny dzisiejszych Rosjan napewno uwidoczni cechy ungrofi雟kich lud闚 zamieszkuj帷ych bezkresne stepy Federacji. Esto鎍zycy to tak瞠 ten sam lud co rosyjscy Karelowie, Mordwini, Komiacy, najliczniejszym szczepem ungrofi雟kim s jednak W璕rzy, inaczej Madziarzy. Pl瘱i to przyby這 z okolic Uralu na tereny dzisiejszej Ukrainy a nast瘼nie dzisiejszych W璕ier. Prawdopodobnie najbardziej wojowniczy ze szczep闚 Ungrofi雟kich po przybyciu na r闚niny W璕ier zasymilowa si i zmiesza swoj populacj z zamieszkuj帷ymi wcze郾iej te ziemie ludami s這wian pano雟kich, azjatyckich awar闚 i gepidzkich german闚. Mi璠zy innymi dlatego dzisiejsi W璕rzy ma這 przypominaj pokrewny im lud Fin闚. S這wia雟ka mieszanka w naturze W璕r闚 mo瞠 by bardzo znacz帷a, tereny te by造 zamieszkiwane oko這 500 r w wi瘯szo軼i przez S這wian. Mo瞠 dzi瘯i temu my Polacy znajdujemy z W璕rami wsp鏊ny dziejowy j瞛yk, na mapie nale篡 zaznaczy W璕ry S這wia雟kim 郵adem.

Id帷 na zach鏚 od dzisiejszego pa雟tawa W璕ierskiego, docieramy do germa雟kiej Austrii, i tu r闚nie spotka mo瞠my s這wia雟kie 郵ady. Indoeuropejscy s這wianie przybyli z Azji do Europy wypieraj帷 plemiona germa雟kie i celtyckie, dotarli do Alp i na terenie dzisiejszej Austrii za這篡li jedno z pierwszych pa雟tw. Cz窷c tej populacji zasili豉 liczebno嗆 dzisiejszego narodu austryjackiego a cz窷 utworzy豉 s這we雟kie enklawy.

Patrz帷 na wsch鏚 od W璕ier widzimy Rumunie i Mo責awie, narody uznaj帷e samych siebie za potomk闚 trak闚, dak闚 i grek闚 posiadaj帷ych kolonie nad Morzem Czarnym. Rumuni i Mo責awianie uznaj si r闚nie za potomk闚 imperium rzymskiego, jest to w豉軼iwie ich celowy wymys, w XIX wieku rozpoczeli oczyszczanie j瞛yka rumu雟kiego ze s堯w s這wia鎙skich i zast瘼owanie ich sztucznie stworzonymi 豉ci雟kimi. Tak naprawde opr鏂z wymienonych wcze郾iej lud闚 jednym z najbardziej znacz帷ych czynnik闚 ska豉dowych dzisiejszej Rumunii i Mo責awii s s這wianie. Przybyli oni z og鏊n fal wielkiej migracji i opanowali tereny geograficzne dzisiejszych dw鏂h pa騅tw prawdopodobnie asymiluj帷 si z nimi i przyjmuj帷 j瞛yk. Wo這si b璠帷y razem z Mo責awianami protoplastami Rumun闚 uznawani byli za s這wian do p騧nego 鈔edniowiecza. Z reszt wiekszo嗆 migracji s這wia雟kiej przebiega豉 przez Karpaty po逝dniowe le膨ce w 鈔odku dzisiejszej Rumunii.

Rumu雟cy S這wianie zaliczani s do po逝dniowej grupy j瞛ykowej, podobnie rzecz si ma w przypadku S這wian greckich, migracja ludno軼i indoeuropejskiej dotar豉 a na Korynt. Du瘸 cz窷 osiad豉 na sta貫 i zasymilowa豉 si z rdzenn ludno軼i, reszta do dzi podkre郵a swoj odr瑿no嗆 co by這 wynikiem konfliktu. Macedo鎍zycy zamieszkuj znaczn cz窷 p馧nocnej Grecji opr鏂z swojego w豉軼iwego pa雟twa.

15:23, hetman3333 , Historia
Link Komentarze (1) »

Mitar Maksimovic pseudonim Mando, kim jest dla swoich wrog闚 niewiem, dopiero poznaje histori tego cz這wieka. Mandi urodzi si w Bo郾i w 1963 roku, od dziecka kocha pi趾 i to w豉郾ie jej po鈍i璚a wi瘯szo嗆 czasu, gra w paru klubach pi趾arskich do momentu wybuchu wojny w Jugos豉wii. Jako serbski patriota, prawos豉wny chrze軼ijanin i syn narodu pojecha do Knina gdzie bra udzia w walkach w sk豉dzie I Benkowackiej Brygady. Knin jako stolica Republiki Serbskiej Krainy by symbolem oporu serbskiego dziedzictwa w Dalmacji. Serbowie stanowili przyt豉czaj帷 wi瘯szo嗆 w krainie a ich obecno嗆 na tych terenach by豉 niepodwa瘸lna i wymaga豉 stworzenia w豉snego pa雟twa.

Gdy w 1992 roku wybuch豉 wojna w Bo郾i Mando wraca po 9 miesi帷ach walki do swojego kraju. Wiadomo軼i, kt鏎a sk這ni豉 go do szybkiego powrotu by豉 informacja o napadzie muzu軛an闚 na rodzinn Bijeljinie. Tam sta si przyw鏚c okr璕u wojskowego, po wyparciu poturcze鎍闚 przeprowadzi kilka udanych operacji, broni miejscowej ludno軼i przed zak豉d z rak muzu軛an闚. Spektakularne akcje przynios造 mu aure nieustraszonego dow鏚cy. Zdj璚ie pod spodem przedstawia kilku zaufanych podkomendnych Mando, on sam stoi po 鈔odku, jego znakiem charakterystycznym by czetnicki, s這wia雟ki prawos豉wny wizerunek. Nosi czarn brod i odnosi si do tradycji partyzantki czetnickiej walcz帷ej z okupantem, ideologia ta przesyca豉 ca造 odzia co wida by這 ich wygl康zie i post瘼owaniu.

s這wianin

W moich oczach Mando to bohater i prawdziwy patriota, walczy o sw鎩 nar鏚, Boga i przekonania, widze w jego "brodatym" wizerunku pradawnego s這wia雟kiego wojownika we wczesno鈔edniowiecznej Europie. Pamietam opowie嗆 o Turkach obl篹強帷ych Belgrad patrz帷ych z przera瞠niem na Serb闚 kt鏎zy nosili d逝gie brody po kt鏎ych scieka豉 krew. Turcy bali si ich my郵帷, 瞠 po瞠raj oni dos這wnie swoije ofiary, czerwona substancja to by這 jednak dobre serbskie wino, w upojeniu i szale walczyli oni odpieraj帷 kolejne armi niewiernych.

Mando serbski bohater po wojnie by cz這nkiem administracji Federacji i aktywnie uczestniczy w 篡ciu spo貫czno軼i, zgin掖 jednak w 2002 roku w nieznanych okoliczno軼iach co pokazuje nam, 瞠 wojna jeszcze si niesko鎍zy豉.

mando

http://www.youtube.com/watch?v=trlmSyZ3PVA&feature=related

poniedzia貫k, 07 wrze郾ia 2009

Gdy cz這wiek traci co niezwyk貫go zaczyna dostrzega brak sto razy silniej i bole郾iej. 砰jemy w 鈍iecie pi瘽i康za, po酥iechu, przekr皻闚, manipulacji, wyzysku i zepsucia. Ka盥y z nas ma jaki cel, za kt鏎ym pod捫a, moim jestodnajdywanie i przedstawianie rzeczy z造ch, czasem jednak dostrzeganie rzeczy pi瘯nych.Poszukiwanieistnienia si niezwyk造ch w ponurym 鈍iecie, blasku w ciemno軼i, narodu w pustej i bezwarto軼iowej wsp鏊nocie og馧u. Trac帷 jedno嗆 narod患 tracimy pewn warto嗆, charakter i wolno嗆 wymowy samych siebie, dzisiaj nie dostrzegamy tego jednak, przyjdzie czas w kt鏎ym zobaczymy wyra幡ie nasz kl瘰ke. Zacznie si od narodu, potem uderz w rodziny, nast瘼nie w Ciebie, stracisz ostatecznie wolno嗆 i zginiesz w t逝mie jako beziminny numerek statystyczny niewierz帷y w boga, g這suj帷y na tak i tak parti, zu篡waj帷y tyle i tyle wody i pr康u rocznie.

Dbajmy o warto軼i narodowe, piel璕nujmy tradycje i zak豉dajmy rodziny, wychowujmy nowe pokolenia w duchu 鈍iadomo軼i, wiedzy i wiary, a przedewszystkim szacunku dla siebie samych. To wa積e by鄉y zawsze byli 鈍iadomi i szerzylij razem z szacunkiem i wiedz, dzi瘯i temu nar鏚 b璠zie silniejszy i stawi ostateczny op鏎.

euro cccp

sobota, 29 sierpnia 2009

,, ... Ani Niemcy ani Rosja mnie nie zabij, za to ja zabije ich jednym polonezem... "

F. CHOPIN

Zdanie typowe dla wielkiego Polaka, nosi w swoim prostym przekazie niez這mn wole przetrwania i walki w obliczu zagro瞠nia bytu.

1 , 2 , 3 , 4 , 5